onsdag 12 juni 2013

Skolavslutning


Äntligen är jag klar med det sista på min projektrapport! Jag fick lämna in den lite senare om jag inte han med att skriva klart den i flytt och täljning men nu är den äntligen klar och jag kan få ta lite sommarlov och kanske har tid att blogga lite mer regelbundet. Det är i alla fall det här jag jobbat med större delen av våren.

Det är 23 blompinnar som är handtäljda och målade med handriven linoljefärg.
Så här såg de ut på utställningen.
Avslutningen var helt fantastisk vi hade alla vernissage på Vadsbo museum i Mariestad. Så drack vi bubbel och hade tårtkalas på gräsmattan. 

Hela veckan innan var det också väldigt trevligt fast första natten fick jag bo alldeles ensam i en av skolans övernattningslägenheter och det var ganska läskigt, jag är inte den som är lättskrämd av mig men det var ett underligt hus i skogen som såg lite bebott ut men det var ingen där och så var det lite underliga detaljer här och var som den här skylten på köksdörren... WTF?? vilka pensionärer? och vad för mobilnummer vill de ha? och varför får de inte ha dessa mobilnummer? 
Till sist kom några klasskompisar också dit så jag inte behövde vara själv men då när vi skulle kolla på film var det här det första som dök upp  

Det gjorde ju inte saken bättre. Men dagarna efter det hade vi middagar och andra trevligheter så det blev en trevlig vistelse i alla fall. Dagen innan vernissagen hjälpte vi veronika att måla övergångsstället, det ingick i hennes projekt och hon fick tillstånd att stänga av bron mellan kl 01.00 och 07.00 tack och lov behövde vi bara vara där till kl 04.00. Men på den tiden han vi stänga av vägen, nästan bli överkörda, göra en polisanmälan, måla övergångsstället, prata med fulla människor och öppna upp vägen igen. 

Här har vi precis målat klar och ska nu vakta övergångsstället så ingen tar sig förbi avspärrningarna (vilket folk gjorde).

Det här fina fotot tog Calle på morgonen under vernissagen, det blev mycket effektfullt.
Så nu säger jag adjö till Mariestad. Det har varit roligt men också väldigt jobbigt. Men när man ser det från den här vyn så är nästan allt glömt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar