fredag 15 mars 2013

Slöjden börjar i skogen avslut


Efter kursens slut hade tre personer (med mig inräknat) behövt åka till sjukhuset, dock var jag den enda som behövde sy. För att bli godkänd på kursen behövde man göra en knopplist, som tur är han jag göra grovjobben innan jag skar mig så jag kunde tälja klart den även efter skadan, dock skulle jag velat tälja flera saker framför allt en till krympburk, flera i klassen gjorde pyttesmå burkar och de var så himla söta, dock ganska svåra att göra. Jag såg till att inte börja på något nytt utan satsa på att göra klart de jag redan hade på gång.
Detta är det jag han göra. Jag är framför allt nöjd med krympburken, jag tror jag ska måla den såsmåning om men det gör jag nog nästa kurs eller på fritiden. Knut är en fantastisk lärare och jag önskar att vi kunde haft längre kurs i täljning, eller att jag inte skurit mig för då hade jag nog kunnat göra flera saker, det skulle också varit kul om vi hade längre målningskurs och att den var förlagd efter täljningen så man skulle kunnat måla sina föremål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar