måndag 8 juli 2013

Roller derby SM

I helgen såg jag på mina första live Roller derby bout (matcher) och jag börjar med att sträck titta på flera på raken under SM-Veckan i Halmstad. På lördagen skulle Calle springa i lag-sm så jag tog med mig Georga hon hade aldrig sett Roller derby tidigare och blev helt såld på sporten.
 

När Calle blivit klar med sin tävling (hans lag kom på fjärdeplats) gjorde han oss sällskap och han fotade en hel del så de bilderna kommer nog att komma upp ganska snart.

Roller Derby är en fantastisk sport som jag hoppas kunna ta del av mer av men jag behöver nog öva upp lite kondition och fixa lite krämpor men jag planerar att göra det i höst och får förhoppningsvis kontakten med någon av Göteborgs teamen men som gammal Västeråsare var jag ju tvungen att heja på underdogen Västerås Roller Derby som bara spelat ett bout tidigare och gjorde väldigt bra ifrån sig ändå. Här är en bild från söndagen där Västerås rollerderby van mot Royal army
Om ni vill se någon av bouten kan ni kolla på dem inspelade på http://www.justin.tv/smrollerderby2013/videos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar