tisdag 19 februari 2013

Handledsvärmare och vantar


Nu har jag gjort klart mina mönsterstickade handledsvärmare eller ska man kalla dem torgvantar? Modellen har jag fått från Clara stickar, vi går på samma utbildning (Ledarskap i slöjd och kulturhantverk). Men mönstret har jag tagit ur en bok se mitt inlägg om Mönsterstickat och plektrum...


 Det slog mig nyss att det betyder att jag stickat dessa på lite mindre än två veckor. Jag har aldrig reflekterat över hur fort jag stickar men dessa har känts som om de gått fort men nu vet jag faktiskt mer exakt. Att veta precis när man börjat verkar är nåt jag aldrig upplevt förut, bloggandet visar sig ha fler fördelar än jag trodde.

Utifrån dessa har jag också testat ut ett vantmönster som jag tror kommer att funka och förhoppningsvis väljer Kusinen ett av de tre förslag jag ritat.
Annars har jag en och annan som jag själv skulle kunna tänka mig och en av klasskompisarna har redan bett om ett av mönstren till sig själv. Jag kommer lägga upp dem här allt eftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar