torsdag 7 februari 2013

Mönsterstickat och plektrum



När jag vill hitta något snyggt stickat mönster brukar jag ofta bläddra i två böcker jag har om Lettiska vantar. De är fantastiska med massor av bilder på vackra vantar med många härliga mönster. Jag använde dem när jag skulle prova mönstersticka för första gången. Jag hittade ett mönster jag gillade sedan rita jag ut det på ett papper och stickade en mössa. Jag älskar mönstret och framför allt den gröna i gröna tonen som kommer fram snyggare i dagsljus.


Jag har dock upptäckt att mönstret till den orange blåa mössan jag planerat att sticka inte kommer att funka till de garnerna jag köpt, antingen får jag köpa nytt garn i rätt kvalitet eller så måste jag bygga ut mönstret. Vi får se vad jag väljer men under tiden så stickar jag lite vantar, jag har lovat min kusin att sticka svarta och gröna vantar i något snyggt mönster och jag har skissat på en massa snygga idéer men innan jag börjar med något mer avancerat tänker jag sticka ett par till mig i ett enkelt mönster som inte är så viktigt att mönsterpassa för att testa vilken form den kommer att få. De kommer att bli svarta och lila i ett annat mönster jag hittat i samma bok. Jag har precis börjat och det ska bli spännande att se hur mönstret växer fram.
Idag var det dessutom releasefest för den omgjorda hemsidan 365 saker du kan slöjda. Jag har gjort flera olika beskrivningar till den sidan och nu är den omgjord så att det ska bli lättare att hitta och navigera på sidan.

En av mina favoritbeskrivningar jag gjort till den sidan är hur man gör plektrum  av plastförpackningar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar