torsdag 21 februari 2013

Smide och hälsa

Vi har haft två dagar smide på utbildningen. 


Att smida är inte riktigt min grej, läsåret 2004-2005 gick jag en smides utbildning i Kramfors och just då mådde jag inte så bra i kroppen. Antagligen av flera orsaker men för mig kändes det som en sån stor lättnad, när jag slutade smida. Det bästa sättet jag kan förklara det på är som när man varit i ett rum med ett svagt brummande som man inte märker förrns det stängs av. Men jag ångrar inte året och det känns tryggt att veta att man kan om man skulle behöva.
Veronica och Carolina i Julius Petterssons smedja utanför Mariestad.

Smide är en intressant teknik men om jag kommer på något smitt jag bara måste ha kontaktar jag nog hellre någon av mina smides vänner. Det genererar jobb desutom. Don't do it yourself


Foto: Marie Rimme. Eld korg utanför smedjan på Sätergläntan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar